Senior Pensionsadministratör till AON
Har du erfarenhet av att arbeta med liv- och pensionslösningar och vill ta nästa steg i din karriär inom en global organisation?En av våra seniora administratörer inom Health & Benefits går vidare mot nya utmaningar inom organisationen och därför söker vi nu en senior administratör.
I rollen kommer du att arbeta inom Health & Benefits som arbetar med liv- och pensionslösningar samt närliggande försäkringslösningar så som vårdförsäkringar till våra företagskunder. Vi erbjuder arbetsgivare och pensionssparare ett helt transparent alternativ i vår rådgivning.
Arbetsbeskrivning
Som senior administratör hos oss har du övergripande ansvar att ge service och administrativ support mot våra kunder samt kollegor internt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- Sätta upp administrativa processer mellan Aon och våra kundföretag
- Löpande administration gällande bland annat personal- och löneändringar hos kundföretagen, frågor från våra kundföretag och deras medarbetare
- Administrera flyttblanketter
- Delta på kundmöten tillsammans med våra kundansvariga (Account Executive)
- Uppdatera våra system för globala kunder/försäkringssystem
- Kundbeställda utredningar samt övrig administrativ support
Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en administrativ tjänst inom pension- och försäkringsbranschen, där du arbetat med tjänstepensioner.
Aon är ett internationellt bolag där du dagligen har kontakt med kollegor och kunder både på svenska och engelska, varför det är av vikt att du har en god kommunikationsförmåga på båda språken.
Som person är du ordningsam och strukturerad, du finner det viktigt med kvalitet i ditt arbete. Du har ett eget driv och kan självständigt planera ditt arbete, samtidigt som du är hjälpsam, lojal mot ditt team och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen arbetar du med en hög professionell nivå och god service gentemot kunder såväl som interna kollegor.
Våra värderingar bygger på teamwork, entreprenörskap och affärsmässighet och det är viktigt att du delar vår kundfokuserade företagskultur.
Vi erbjuder
Vi på Aon tar hand om och satsar på vår personal, exempelvis arbetar vi ständigt med utbildning och utveckling tillsammans. Hos oss får du möjligheten till att bredda dina kunskaper inom pensionslösningar och får möjlighet att skapa ett internationellt nätverk, då du har kontakt med dina kollegor runt om i världen.
I denna roll kommer du arbeta i teamet Health & Benefits tillsammans med ca 20 kollegor. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats där du kan varva arbete på kontoret med att arbeta hemifrån utifrån verksamhetens behov. Vårt trevliga kontor ligger på Vallhallavägen i centrala Stockholm.
Om Aon
Aon är en ledande internationell konsult- och försäkringsförmedlare inom försäkring, risk management och HR. Våra uppdragsgivare är stora företag med höga krav på proaktivitet, kompetens och engagemang inom risk- och sakförsäkringsfrågor. För att leverera våra tjänster krävs kompetenta medarbetare med stort intresse för riskhanteringsfrågor och internationell affärsverksamhet.
Intresserad? Hör av dig!
Kontakter och urval sker löpande. Registrera din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, senast 2024-12-18. Vid frågor om tjänsten eller Aon som arbetsgivare är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ewa Alvarsson på telefonnummer: 072-090 86 59. Vi ser fram emot att höra från dig.