Gruppchef Kundservice
Futur Pension
Gruppchef för Kundservice i Stockholm

Futur Pension är ett svenskt försäkringsbolag som erbjuder privatpersoner och företag helhetslösningar inom tjänstepensioner, kapitalförsäkring, privata pensioner och livförsäkring. Företaget startade 1999 under namnet Danica Pension Sverige, 2019 köptes vi av Polaris och Acathia Capital och blev därmed fristående från Danske Bank-koncernen och bytte samtidigt namn till Futur Pension. Efter stark utveckling är vi nu Sveriges tredje största livförsäkringsbolag mätt i premier. Vår personal gillar att göra affärer och uppskattar det lilla företagets snabbhet kombinerat med det stora företagets resurser. Nu finns en spännande möjlighet att bidra till Futurs fortsatta tillväxtresa.

Vi söker en serviceinriktad gruppchef till vår kundservice

Som gruppchef ger du tillsammans med dina fem medarbetare service i världsklass till våra förmedlare, kunder och samarbetspartners. Teamet består idag av seniora medarbetare som tar stort eget ansvar för det dagliga arbetet.

Kundservice är ett team som tillhör avdelningen Customer & Partner Service som består av totalt fyra team. Övriga grupper arbetar med handläggning av försäkringar och avlastar varandra vid behov. Som gruppchef rapporterar du till chefen för Customer & Partner Service.

Rollen som gruppchef innebär ett övergripande ansvar över kundservice vilket innefattar att leda och fördela det dagliga arbetet, men även att arbeta med strategin och utvecklingen framåt. I rollen ingår även att vara operativ, svara i telefon och på mejl samt utföra administrativa ärenden.

Ansvarsuppgifter

  • Hålla individuell uppföljning med medarbetare, rekrytera, introducera och lära upp nya medarbetare
  • Fördela arbetsuppgifter inom gruppen
  • Hantera inkommande ärenden via telefon och epost
  • Upprätthålla tätt samarbete med de andra gruppcheferna inom Customer&Partner Service
  • Hålla regelbundna teammöten
  • Säkerställa att medarbetarna har information de behöver för att kunna ge hög service
  • Ta fram och sammanställa underlag och statistik

 

Personliga egenskaper

  • Initiativförmåga
  • Drivande
  • Ledarskapsförmåga
  • Positiv och serviceinriktad
  • Strukturerad och ordningsam
  • God kommunikatör

 

Dina tidigare erfarenheter

  • Tidigare ledarskapserfarenhet från motsvarande verksamhet som chef eller team leader.
  • Erfarenhet inom livförsäkring är meriterande, men inget krav
  • Genomförd gymnasieutbildning och gärna relevant eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet från kundservice
Stockholm
158137ec (anges alltid vid ansökan)
2022-11-18