Flyttspecialist till Avanza Pension
Avanza Pension
Flyttspecialist till Avanza Pension

Visste du att våra kunder kan spara upp till 1 miljon i tjänstepension genom att flytta sitt pensionssparande till oss? Vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor och nu kan du få vara med och bidra till det! Pension är något som berör oss alla och nu söker vi dig som sätter stolthet i att arbeta med administration och vill vara med och bidra till vår tillväxtresa tillsammans med vårt härliga team!
 

Om tjänsten
Rollen som flyttspecialist innebär att du till största del tar hand om nyinkomna flyttblanketter och skickar de vidare till korrekta försäkringstagare. Den innebär även att du vid behov skickar påminnelser och svarar på kunders och försäkringstagares frågor via CRM, Outlook eller per telefon. I och med att flyttmarknaden blir alltmer digitaliserad, ser vi att du vill vara med att påverka och tänka nytt.

I din roll kommer du att ringa kunder och hjälpa dem med deras tjänstepensionslösningar genom att erbjuda det vassaste erbjudandet på marknaden. I rollen får du även möjlighet att arbeta löpande med att utveckla vårt erbjudande till våra företagskunder. Du kommer att lära dig den finansiella marknaden och få utbildning i de produkter som vi erbjuder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning med start vid årsskiftet. Vi sitter centralt i Stockholm på Regeringsgatan i ett modernt och fint kontor med fantastiska medarbetare som varje dag bidrar till vår unika kultur!
 

Vem är du?
För att passa i rollen som Flyttspecialist söker vi dig som är administrativt lagd, noggrann och trivs att leverera tillsammans som en grupp. Vidare är du målinriktad och har ett stort eget driv, en vilja att vara med att utveckla och utmana. Då du kommer ha mycket kontakt med andra avdelningar internt och till viss del våra kunder ser vi att du är serviceinriktad, flexibel och ha en stor vilja att lära dig mycket.

För att lyckas i den här rollen har du lätt för att samarbeta i team, är relationsskapande och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Då tempot stundvis är högt behöver du kunna hålla en positiv inställning både för dig själv och för teamet du jobbar nära med. Proaktivt tänkande och en positiv inställning gör våra dagar tillsammans roligare och är egenskaper som vi värdesätter högt!

Vi ser gärna att du:

  • Har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
  • Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och försäkringsbranschen
  • Trivs med att jobba i team och känner stort engagemang för både ditt och dina kollegors ansvarsområden

     

Ansökan
Skicka din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast den 9 oktober 2022. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Henrik Olsson, Försäljningschef på henrik.olsson@avanza.se eller Therese Wästfelt, Teamlead på therese.wastfelt@avanza.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.
 

Vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar folks ekonomi, oavsett om man älskar aktier eller bara vill ha ett bra sparande. Vår affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken.

Stockholm
78bf9fb4 (anges alltid vid ansökan)
2022-09-21