Kontorschef med Projektledaransvar samt en Administratör och Skadekoordinator
Sedgwick Sweden AB
Administratörer

Sedgwick Sweden AB expanderar och söker flera nya kollegor

Sedgwick Sverige är en del av Sedgwick-gruppen som är en internationell koncern med ca 27,000 anställda i 65 länder. I Sverige är vi 40 kollegor med kontor i Stockholm (Solna) och Göteborg.

Sedgwick är en fristående skadereglerare som på uppdrag av såväl svenska som utländska försäkringsgivare hanterar skador och övrig försäkringsadministration inom områdena sak och liv.

Fler och fler efterfrågar våra tjänster och vi är i ett expansivt skede, vi söker därför administrativ personal för att stötta upp vår verksamhet.


Kontorschef med Projektledaransvar

Vi söker dig som i en flexibel tjänst kan leda och koordinera den interna administrationen på bolaget. Tjänsten kan anpassas efter just dina speciella styrkor men innebär övergripande:

  • Kontorsansvar med övergripande ansvar för leverantörshantering
  • Samordnare mellan verksamheten och IT
  • Projektledaransvar inom såväl IT området som för andra större interna projekt


Din erfarenhet

Vi tror att du som söker denna tjänst har:

  • Arbetat med administration inom försäkringsbranschen
  • Arbetat i projektform med fokus på IT-system
  • Haft tidigare erfarenhet av att driva och samordna olika funktioner inom ett bolag
     


Administratör och Skadekoordinator

Vi söker dig som har ett intresse av försäkringsbranschen och som har goda tekniska kunskaper. Du brinner för att stötta dina kollegor och har god förmåga att på ett effektivt sätt strukturera upp ditt eget och andras arbete. Tjänsten kan anpassas efter just dina speciella styrkor men innebär övergripande:

  • Registrering och fördelning av skadeärenden till andra skadehandläggare
  • Administrativt stöd för skadehandläggare
  • IT stöd för skadehandläggare genom utbildning och stöttning i diverse skaderegleringssystem
  • I viss mån självständig skadereglering


Din erfarenhet

Vi tror att du som söker denna tjänst har:

  • Arbetat inom försäkringsbranschen med kundtjänst och/ eller enklare skadehantering och försäkringsadministration
  • Har ett intresse för IT system och erfarenhet av att arbeta i försäkrings- och/ eller skadehanteringssystem


Dina personliga egenskaper i båda tjänsterna

Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper och att du tar ett stort eget ansvar och är flexibel i tanke och handling. Vi tror att du som person har:

  • Ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt mot kunder och kollegor.
  • En god kommunikativ förmåga både i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Ett strukturerat och metodiskt arbetssätt.
  • Är en positiv person som trivs inom en förändringsbenägen organisation.


Vi kan erbjuda för båda tjänsterna:

  • Arbete i en internationell miljö med utvecklingsmöjligheter
  • Möjlighet att utveckla dig inom ditt område
  • Del av ett professionellt team
  • Bra anställningsvillkor


Tjänsterna är tilltänkta med placering i Solna, Stockholm men kan även tillsättas i Göteborg för rätt person. Rekryteringsprocessen sker löpande. Sedgwick är medlemmar i FAO och kollektivavtalsanslutet. Sista ansökningsdatum 2021-03-14.

För ytterligare information om tjänsterna kan du kontakta vår Country Manager i Sverige, Julia Holm på telefon 072-369 67 96.

Skicka din ansökan och CV till Caroline Thelander via epost: caroline.thelander@se.sedgwick.com

www.sedgwick.com/solutions/global/se

Stockholm
caroline.thelander@se.sedgwick.com
198da080 (anges alltid vid ansökan)
2021-02-15