Business- and Claims Coordinator
HDI Global Specialty SE, Sverige filial
Business- and Claims Coordinator till HDI Global Specialty SE

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 1 miljard Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm är vi ca 50 anställda och vi sitter i ljusa fräscha lokaler på Kungsholmen. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Bli en viktig del i vårt team.

Är du en person som gillar varierande utmaningar och frågeställningar? I rollen som Business- and Claims Coordinator finns stora möjligheter till utveckling, både i rollen och för dig som person. Under de senaste åren har vår affär inom Agency Business ökat kraftigt och vi söker nu förstärkning till vårt team som i dagsläget består av 8 personer.

I takt med att affären växer får vi också fler skador, vilket kräver djupare tillsyn. Det löpande arbetet med skadehantering ökar också successivt.

I rollen kommer du främst att hantera skador som rapporteras av våra försäkringsagenturer och TPA’s (Third Party Administrators). I detta ingår att godkänna reserver och skadeutbetalningar samt att fungera som ett bollplank för övriga ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor och gällande rätt.

Du kommer aktivt att samarbeta och kommunicera med såväl våra försäkringsagenturer/TPA’s som med våra interna funktioner inom organisationen.

De skadeärenden du kommer att hantera spänner över en mängd olika skadeområden med varierande utmaningar och frågeställningar. I takt med att din erfarenhet växer kan du komma att specialisera dig på vissa av bolagets agenturer/TPA’s.

Utöver skadearbete kommer inslag av andra kvalificerade administrativa uppgifter att ingå i tjänsten såsom avtalshantering, intern och extern rapportering samt administration kring revision av agenturerna som sker löpande under året. I det dagliga arbetet ingår också att du är delaktig i utvecklingen av våra arbetsprocesser.

Utbildning och erfarenhet

Vi ser gärna att du en akademisk utbildning, företrädesvis inom juridik.

Du har flerårig erfarenhet av skadereglering och det är positivt om du har arbetat med ansvarsskador.

En passande bakgrund är skadereglerare hos ett försäkringsbolag och/eller skaderegleringsföretag. Du kan också ha en bakgrund som skaderevisor.

Personliga egenskaper

Business- and Claims Coordinator är en serviceinriktad och supporterande roll och för att lyckas i tjänsten behöver du vara proaktiv, flexibel och ha en god förmåga att arbeta med uppgifter av varierande slag.

För att passa in i rollen ser vi gärna att du har en personlig mognad, är trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar bra med andra människor och du förhåller dig till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du visar på integritet och har väl grundade och tydliga värderingar. Du är självgående, strukturerad och kvalitetsorienterad.

 

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta Stefan Otterbeck på Qsearch, tel 070 - 772 77 11 eller email stefan.otterbeck@qsearch.se

Stockholm
18babeb5 (anges alltid vid ansökan)
2020-10-07