Förmedlare inom Liv- och Pensionsförsäkring
Säkra
Förmedlare inom Liv- och Pensionsförsäkring

Säkra växer och vi söker dig som är redo för nya utmaningar men är en erfaren rådgivare när det gäller företagskunder. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kundnära team i centrala Stockholm. Vi arbetar med långa kundrelationer, är lyhörda och flexibla i vårt arbetssätt och mot våra kunder.

Om Säkra

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service.

Om tjänsten

Säkra är inte som alla andra bolag i branschen. Vi söker oss gärna andra vägar för att få nya perspektiv på hur våra produkter och tjänster ska kunna utvecklas på ett modernt och spännande sätt. Detta gäller såväl produktinnehåll, arbetsmetoder och interaktion med kunder för att skapa unika kundupplevelser.

Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras stora förmedlarnätverk har skapat förtroende för Säkra i över 35 år.

Din roll som Livförmedlare innebär att du kommer att ha ansvar över ett antal både mindre och större företagskunder men även att aktivt bearbeta nya kunder för att utveckla Livaffären. Större delen av kunderna är medelstora privatägda bolag där vi bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företagaren och dess anställda.

Tjänsten är på heltid med placering centralt i Stockholm.

Vem är du?

För att trivas hos oss ska du ha stark drivkraft och en positiv inställning - där andra ser problem ser du lösningar. Du skall kunna agera snabbt, effektivt och tillförlitligt samtidigt som du alltid har våra kunders bästa för ögonen. Du tycker om att arbeta i team men har även förmågan att driva egna projekt från start till mål. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet.

Du har mångårig erfarenhet av företagsrådgivning och är väl förtrogen med företagarens vardag. Du har IFU-diplom och helst även Swedseclicens. Du är strukturerad och van att arbeta med datorn som ett arbetsredskap, vi arbetar i CRM-systemet LEO. Du behärskar både svenska och engelska väl i såväl tal som skrift.

Vidare bör du ha flerårig erfarenhet av rådgivning till företag och individer och kunna bidra med kompetens och idéer samt delta i erfarenhetsutbyten som medverkar till Säkras vision – nämligen att bli ett av de stora förmedlarhusen i Sverige.

Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Säkrakoncernen anordnar löpande konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka din ansökan till monica.holmqvist@sakra.se.
Frågor om tjänsten besvaras av Monica Holmqvist, 08-665 36 90.

Placeringsort: Stockholm
Startdatum: Omgående eller snarast möjligt.

Stockholm
monica.holmqvist@sakra.se
157cd313 (anges alltid vid ansökan)
2020-05-05