Chef Affärsutveckling
Gjensidige Försäkring
Chef Affärsutveckling

Vi står inför en spännande tid med många digitala utmaningar och möjligheter, och söker nu dig som vill leda den utvecklingen i Gjensidige Sverige (genom den nystartade enheten Affärsutveckling). Rollen kommer vara ytterst central i vår ambition att skapa branschens mest nöjda kunder. Kunderna föredrar enkla och digitaliserade lösningar, och med de möjligheter teknologi ger, skall vi leverera kundupplevelser utöver det vanliga. Det tillsammans med effektiva interna processer är viktiga förutsättningar för att skapa mervärde för kunder, medarbetare och verksamheten.

Ditt ansvar är att tillsammans med ditt team, leda digitaliserings- och effektiviseringsarbetet i vår verksamhet. I ansvaret ingår utveckling av vårt digitala kundmöte, samt utveckling av interna processer/verktyg som understödjer våra kunders upplevelse. Större transformasjonsprojekt som systemimplementering och -konvertering, ingår också i ansvaret. Dina arbetsuppgifter kommer präglas av innovation och utveckling, samt kravställning, projektledning och uppföljning. I rollen ingår också personalansvar för medarbetarna i enheten.

För att lyckas i tjänsten vill vi att du har erfarenhet av att driva stora förändringsprojekt, med verksamheten och kunden i centrum. Du har också kunskap och erfarenhet av digitaliseringsprojekt och insikt i hur teknologi kan skapa fördelar för verksamheten, och kunden. Ett genuint intresse för och kunskap om ny teknologi och hur det kan appliceras på vår verksamhet, ser vi som självklart.

Vi söker dig som har arbetat med liknande uppgifter i 5–10 år efter avslutade högskolestudier - gärna inom bank och/eller försäkringsbranschen.

Din kompetens/erfarenhet:

  • Högre utbildning på masternivå, relevant erfarenhet kan väga upp mot avsaknad av formell utbildning
  • Erfarenhet av att leda förändrings-/transformationsprojekt, med dokumenterade resultat från dessa
  • Förståelse- och kunskap för hur teknologi används för att uppnå affärsmässigt värde för företaget
  • Kunskap och erfarenhet kring digitala kundupplevelser och hur man optimerar dessa
  • Kompetens kring processoptimering genom processförbättring och automatisering
  • Starkt eget driv och genomförandekraft
  • Bra kommunikatör, såväl skriftlig som muntlig (svenska och engelska)
  • God samarbetsförmåga och förmåga att ”få med dig människor”
  • Strukturerad och uthållig

Som chef för affärsutveckling rapporterar du till företagets VD och sitter i företagets ledningsgrupp. Tjänsten är placerad i Stockholm, men du får räkna med en del resor till våra kontor i Malmö, Luleå, Oslo och Köpenhamn.

Stockholm
1a2520af (anges alltid vid ansökan)
2020-01-14