Verksamhetsutvecklare
Min Pension i Sverige AB
Verksamhetsutvecklare till minPension

minPension är mitt uppe i en period med snabb utveckling. Vi söker därför en självgående och erfaren verksamhetsutvecklare som är redo att kavla upp ärmarna och bistå med att ta bolaget vidare till nästa nivå.

Din roll

Som verksamhetsutvecklare på minPension är du specialiserad på bl.a. produktregelverk och prognosberäkningar. Du har en bred och djup erfarenhet från livförsäkringsbranschen. Du jobbar utifrån ett helhetsperspektiv när det gäller kravställning, test och projektledning. Du har ett intresse av omvärldsbevakning inom områdena kollektivavtal, försäkringsprodukter och skattefrågor. Du kommer att jobba med utredningar, projektledning, support, kravarbete och test. Om du är rätt person kan du även få växa in i roller med process- och objektsansvar för olika delsystem som har fokus på pensionsprognosberäkning.

Bolaget består i dagsläget av 14 anställda medarbetare samt personal från outsourcingleverantörer. Du kommer att ha din organisatoriska hemvist på minPensions enhet för Erbjudande & tjänster och rapportera till utvecklingschefen. Bolaget har sitt kontor i moderna lokaler på Karlavägen i Stockholm.

Du får möjlighet och vara med och bidra till minPensions utveckling. minPension är ett icke vinstdrivande bolag som fullgör ett samhällsuppdrag på uppdrag av försäkringsbranschen och staten. Detta gör minPension, till skillnad från flera andra pensionsaktörer, till en helt neutral och oberoende aktör där minPension erbjuder medborgarna kostnadsfria pensionsinformationstjänster. Genom minPension tillhör Sverige ett av de främsta länderna i världen när det gäller individuell pensionsinformation till medborgarna.

Din profil

Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning, stor kunskap om pension, IT och erfarenhet av projektledning. Du är noggrann, har ett sinne för detaljer samtidigt som du har god förmåga att arbeta på strategisk nivå.

Du har erfarenhet från försäkringsbranschen där du arbetat med utvecklingsfrågor inom pensions- eller försäkringsområdet. Du jobbar med systemtekniska frågor och har stor erfarenhet av kravdokumentation, testning och testledning. För att lyckas i rollen tror vi att du har god kännedom om olika pensionsavtal och verksamhetsregleringar som du har förmåga att omvandla till kravdokument för systemutveckling. Du tycker om att samarbeta med andra och är driven, social och en tydlig kommunikatör.

För att trivas i rollen är du inte rädd för att kavla upp ärmarna vid behov samtidigt som du har ett analytiskt och informationssökande förhållningssätt. Du trivs i organisationer i stark tillväxt, är flexibel vad gäller arbetsuppgifter samt är öppen för olika perspektiv och synsätt.

Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökanden som breddar bolaget avseende jämställdhet och mångfald, eftersom vi eftersträvar att spegla samhällets utveckling.

Din ansökan

Låter det som en spännande utmaning? Ansök redan idag, dock senast den 1 februari 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt besvara urvalsfrågorna i ansökningsformuläret. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Josefin Träpja, tel 0768– 24 60 04.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Min Pension i Sverige AB (minPension) är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen och är ett dotterbolag till Svensk Försäkring, som är försäkringsbolagens branschorganisation i Sverige. minPension finansieras gemensamt av staten och pensionsbolagen. minPension driver webbplatsen minPension.se som är kostnadsfri att använda för alla medborgare. minPension ger begriplig, individuell och samlad pensionsinformation samt möjlighet till individuella pensionsprognoser till alla som tjänar in till pension i Sverige. Sedan starten 2004 har ca 3,8 miljoner medborgare registrerat sig på minPension.

Stockholm
37e6f330 (anges alltid vid ansökan)
2020-01-02