Kundservicemedarbetare
Svedea
Svedea söker kundservicemedarbetare som brinner för service

 

Välkommen till ett unikt bolag inom försäkring! 
Nu söker vi dig som vill bli vår nästa kundservicekollega som på sikt vill bli specialist inom ditt område. På Svedea fokuserar vi på att fördjupa våra kunskaper inom specifika produkter snarare än att bli generalister, vilket gör att jobbet passar bra för dig som motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas i ditt arbete. 

I nuläget består vår kundservice av 24 engagerade och kunniga medarbetare fördelade på våra kontor i Stockholm och Umeå. I takt med att vi växer behöver vi förstärka med ytterligare kollegor till vårt Stockholmsteam.

Bli en del av vår framgångsrika kundservice
På Svedea är kunden alltid störst och vi vill att alla kundmöten ska präglas av personlig service, specialistkunskap och en vilja att överträffa kundernas förväntningar. På så sätt bygger vi goda relationer med våra kunder och uppnår våra högt ställda försäljningsmål. Dina arbetsuppgifter kommer primärt bestå av att arbeta med kundservice och försäljning via inkommande telefonsamtal och mejl, men också via chatt och sociala medier. Du kommer även att delta och vara ansiktet utåt på våra mässor.

För att du ska få möjligheten att växa i din roll kommer vi löpande erbjuda utbildningar, vilket kräver att du är villig att fördjupa dina kunskaper om våra produkter; motorcykel, snöskoter och ATV. På sikt kommer du även få chansen att avsätta delar av din arbetstid till att utveckla och underhålla produkten tillsammans med produktcheferna. Utöver samarbeten med produktcheferna kommer du även ha kontakt med vår affärsutveckling och motorskadeavdelning.

Det här förväntar vi oss av dig 
Som person söker vi dig som är social och har lätt för att skapa kontakter, både med kunder och med kollegor. Den här styrkan använder du, tillsammans med din kommunikativa förmåga, för att fånga våra kunders förtroende och leverera service i världsklass. Förutom intresset för kunder och kundnöjdhet drivs du av att arbeta kvalitativt mot högt uppställda mål. 

Utöver din personlighet är det viktigt att du:

  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder – antingen över telefon eller i butik eller liknande
  • Har ett intresse för och en vilja att lära dig mer om våra produkter
  • Behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig bra på engelska i såväl tal som skrift
  • Har god datorvana


Det här kan du förvänta dig av oss
Svedea liknar inget annat bolag i försäkringsbranschen – vår vision är faktiskt att förändra den. Hos oss är energinivån hög och företagskulturen tydlig och djupt förankrad hos alla. Centrala värdeord på Svedea är passion, att utmana, att förenkla, att reflektera och att alltid se kunden. Stämningen på kontoret präglas av en stor gemenskap och öppenhet. Mer om vår kultur hittar du här: https://www.svedea.se/om-svedea/jobba-hos-svedea/var-viktiga-kultur

Vi är drygt 160 medarbetare och växer stadigt. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor som är lokaliserat på Kungsholmen. Här sitter vi högst upp i nyrenoverade lokaler med utsikt över centrala Stockholm. Med SATS i huset är det enkelt att få in träningen i vardagen. Hälsa och välmående är viktigt för oss och därför erbjuder vi alla våra anställda 5 000 kronor i friskvårdsbidrag.

Vill du jobba på ett bolag som inte är som alla andra och där din personlighet betyder minst lika mycket som dina formella meriter – då kan Svedea vara stället för dig.

Så här rekryterar vi
Känner du att du har rätt personlighet och att tjänsten passar dig är det bäst att du skickar in din ansökan omgående, då vi löpande rekryterar till den här tjänsten. Observera att vi enbart tar emot ansökningar via vår hemsida och länken i annonsen.

Har du frågor om tjänsten eller processen kan du alltid ringa eller mejla till rekryterande chef Ludvig Thorstenson, ludvig.thorstenson@svedea.se, 08 790 04 49.

Stockholm
257b76d3 (anges alltid vid ansökan)
2019-11-22