Gruppchef kundservice
Svedea
Gruppchef för produktområde fritid till kundserviceavdelningen

Välkommen till ett unikt bolag inom försäkring
Svedea liknar inget annat bolag i försäkringsbranschen – vår vision är faktiskt att förändra den. Vår vision och vår företagskultur är styrande för allt vi gör och hjälper oss fatta rätt beslut – både i vardagen och i de stora strategiska frågorna. Vi bygger bolaget tillsammans och är därför väldigt noggranna när vi rekryterar nya medarbetare – vi vill att du ska göra skillnad.  Vill du vara med på vår resa - då kan Svedea vara stället för dig. 

Var med och bygg vårt Kundnav i världsklass
På Svedea är kunden alltid i fokus och vi vill att alla kundmöten ska präglas av personlig service och en vilja att överträffa kundernas förväntningar. 2018 var vi i den absoluta toppen avseende kundnöjdhet i Svenskt Kvalitetsindex mätning. För 2019 har vi satt ett tydligt mål – vi vill ha Sveriges nöjdaste kunder. Av den anledningen har vi valt att kalla vår kundservice för Navet då den är avgörande för bolagets fortsatta framgång och är fysiskt placerat i hjärtat på vårt kontor.

Till skillnad från många andra företag består vår kundservice av passionerade specialister på våra produkter. Medarbetarna fokuserar därför på att bli riktiga experter inom sitt produktområde snarare än att bli generalister. I Stockholm är Navet uppdelat i två grupper: fritid som består av båt, vattenskoter, snöskoter, ATV och motorcykel samt gruppen administration och djur. I rollen som gruppchef är din primära arbetsuppgift att utveckla, inspirera och engagera dina medarbetare i specialistteamet fritid som består av ca tio medarbetare. I rollen ingår även rekrytering och utbildning av befintlig personal. 

Andra arbetsuppgifter i rollen är:

  • Operativt kundservicearbete 
  • Att arbeta för att på bästa sätt ge personlig service, såväl digitalt som i direkt dialog med kund
  • Att aktivt jobba för att våra medarbetare blir specialister inom sitt produktområde, både genom utbildning men också genom branschnärvaro så som på mässor och hos handlare 
  • Arbete med försäljningsmål, kundnöjdhetsmål och kundklagomål
  • Att ansvara för försäkringsbeslut och affärsprocesser tillsammans med produktansvariga
  • Att säkerställa regelefterlevnad inom branschen
     

Du kommer rapportera till chefen för operations där ansvaret för merparten av våra kontaktytor till våra kunder är samlade avseende kundservice, utgående försäljning och skador. Du kommer vidare tillhöra ledningsgruppen för operations där du förväntas bidra till utveckling för att få Sveriges nöjdaste kunder, möta våra högt ställda tillväxtmål och efterleva vår företagskultur varje dag. Utöver arbete i Operations ledningsgrupp har du även tätt samarbete med produktchefer, IT, marknad och försäljning.

Det här förväntar vi oss av dig
Vi söker dig som har:

  • En avklarad gymnasieutbildning
  • Gedigen erfarenhet av direkt kundkontakt och förståelse för vad bra service innebär
  • Minst 1 års erfarenhet som chef/teamleader alternativt flerårig erfarenhet i försäkringsbranschen
  • Obehindrade kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska
     

Det är meriterande om du har kunskaper om försäkringsekonomi, genomfört ledarskapsutbildning och naturligtvis vill vi gärna att du delar vår passion för någon av våra följande produkter: båt, vattenskoter, snöskoter, motorcykel eller ATV.

Som chef är en av dina styrkor att tillföra entusiasm och energi till arbetet och gruppen. Du har en förmåga att skapa delaktighet hos andra och påverka deras motivation. Du har ett genuint intresse för dina medarbetare och för vad som påverkar deras drivkrafter i arbetet. Vid oväntade situationer och förändringar bibehåller du ditt lugn och fokuserar på att hitta lösningar. Du kommunicerar tydligt och enkelt samtidigt som du håller andra informerade och kan ge konstruktiv feedback. Slutligen är du glad och öppen i ditt bemötande och prioriterar våra kunder framför allt annat. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och potential. 

Det här kan du förvänta dig av oss
Du kommer till en arbetsplats där energinivån är hög och företagskulturen tydlig och djupt förankrad hos alla. Centrala värden på Svedea är passion, att utmana, att förenkla, att reflektera och att alltid se kunden. Gemensamt för oss är att vi brinner för det vi arbetar med – oavsett om det är motorcyklar, djur, försäkringsekonomi eller IT-processer. Vi har lovat alla våra anställda att de ska ha en bra chef varför vi satsar på gedigen och kontinuerlig ledarutveckling.

Vi är cirka 150 medarbetare och växer stadigt. Svedeas huvudkontor finns högst upp i ett av Kungsholmens häftigaste hus – bara vår alldeles egna takterrass är en anledning att älska stället. Filialkontor finns i Hammarstrand, Umeå och Växjö. Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på huvudkontoret.

Så här rekryterar vi
Känner du att du har rätt personlighet och att tjänsten passar dig är det bäst att du skickar in din ansökan omgående, dock senast 15/9. På Svedea arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi enbart tar emot ansökningar via länken i annonsen.

Har du frågor om tjänsten eller processen kan du alltid ringa eller mejla till rekryterande chef Sverker Söderholm, sverker.soderholm@svedea.se, 08-790 04 20.

Stockholm
120c9659 (anges alltid vid ansökan)
2019-08-14