Administrativ konsult
Mercer
MERCER SÖKER ADMINISTRATIV KONSULT

 MERCER SÖKER ADMINISTRATIV KONSULT MED INTRESSE FÖR INTERNATIONELLA KUNDER

Är du drivande, självgående, vill vara med och bygga relationer med kunder i en internationell miljö? Då har vi ett stimulerande jobb som administrativ konsult i en växande organisation där du får möjligheten att utvecklas.

Mercer är ett av värdens främsta företag inom bland annat pension och försäkring. Vi är inne i en tillväxtfas och söker nu därför dig med goda administrativa kunskaper och ett stort intresse för kundrelationer och service.

I tjänsten som administrativ konsult sköter du den löpande administrationen av våra kundföretags pensionsplaner och andra förmåner. Arbetet innebär kontakt med deras HR-avdelningar, löneleverantörer samt kundföretagens anställda via både mail och telefon. Kontakt med försäkringsbolag och våra interna IT-avdelningar, är en naturlig del av arbetet.

Vi ser gärna att du är ansvarstagande, strukturerad och tar egna initiativ för att säkerställa att uppgifter slutförs med kvalitet och i rätt tid. Som person är du öppen, kommunikativ, nyfiken och tycker om kundkontakt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har förmågan att kunna växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och ändå arbeta strukturerat under tidspress.

Vi lägger främst vikt vid din personliga lämplighet, ditt engagemang och driv, men ser även följande som meriterande:

  • Utbildning inom exempelvis ekonomi, statistik, internationella relationer eller liknande

  • Intresse för eller erfarenhet av försäkringsadministration

  • Vana av excel

  • Du bör behärska svenska och engelska i tal och skrift

Hos oss på Mercer Sverige får du möjlighet att påverka företagets verksamhet samt utvecklas professionellt och bli en del av ett team med kompetenta och inspirerande medarbetare.

Mercer strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder därför sina anställda en rad förmåner som du kan läsa mer om på:

https://www.se.mercer.com/mercer-karriar/rewards-and-benefits.html

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt Göteborgskontor. För ansökan till tjänsten maila ditt CV till Evelina Bostrom evelina.bostrom@mercer.com

Sista ansökningsdag är 19 November 2018. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!


Mercer är ett världsledande globalt företag inom Health, Wealth och Career och är representerat i mer än 40 länder med över 20 000 medarbetare. Mercer är en del av Marsh & McLennan companies Inc (MMC) med över 60 000 medarbetare i över 100 länder. I Sverige är vi ett sextiotal medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Läs gärna mer om Mercer på http://se.mercer.com

Göteborg
evelina.bostrom@mercer.com
106b27c0 (anges alltid vid ansökan)
2018-10-23