Client Coordinator
Aon Sweden AB
Client Coordinator - fokus Bid Management & Sales

Till Aons affärsområde Retail söker vi en Client Coordinator med inriktning på Bid management och Sales. Huvudsakliga ansvarsområden är att vara säljsupport och stöd till Aons Bidteam samt arbeta som Client Coordinator tillsammans med Account Executives i kundleveranserna.

Aon är en ledande internationell konsult och försäkringsförmedlare inom företagsförsäkring, risk management och HR. Inom affärsområdet Retail verkar vi inom storkundssegmentet med uppdrag som resulterar i optimering av kunders försäkringsprogram och riskhantering.

Rollen är en mix av att verka som support till Retails Bidteam och försäljningsorganisation samt stöd till Account Executive i kundleveranserna. Du kommer att arbeta i team med Aons främsta kompetens, såväl i Sverige som utomlands – allt för att leverera det bästa från Aon.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm, på Valhallavägen 117.

Ansvarsområden

  • I rollen som Client Coordinator med inriktning på Bid management och Sales

  • Arbeta aktivt i Aons CRM-system

  • Stötta Business Developers med idéer och layout i kundofferter (som del av Bidteam)

  • Genomföra och följa upp kampanjer som driver leads/försäljningsmöjligheter

  • I rollen som Client Coordinator avlastar du mäklarna i deras vardag med hantering av befintliga kunder. Du stöttar i hela processen från att skapa ny affär till att genomföra försäkringsupphandlingar och sköta daglig service.

Arbetsuppgifter

I rollen som Client Coordinator med inriktning på Bid management och Sales

  • Utarbeta svar på offerter genom hela säljprocessen

  • Upprätta och anpassa mallar och presentationer (svenska och engelska) i enlighet med Aons grafiska profil

  • Skriva och hjälpa Account Executive och Business Developers med illustrationer, CV och layout/branding av kundofferter (del av Bidteam)

  • Koordinera kampanjer med Aons kampanjteam i London

    I rollen som Client Coordinator och stöd i kundleveransen

  • Ansvara för löpande administration och hantering av försäkringsbrev, kundfiler och försäkringsunderlag, t ex värdefördelningar

  • I samråd med försäkringsförmedlaren samla in och sammanställa information

  • Ansvara för löpande kontakter med kunder och försäkringsgivare

  • Medverka och koordinera underlag för försäkringsupphandlingar mellan olika försäkringsförmedlare i kundteamet

  • Vara behjälplig med utvärdering av offerter

  • Ta fram försäkringsmanualer som beskriver försäkringsskydd, skaderutiner m m

Din profil

Vi söker dig som drivs av försäljning och kundkontakter och kan vara flexibel i en bred roll. Vi ser gärna att du kommer direkt från högskolan med en utbildning inom ekonomi och/eller marknadsföring. Alternativt har du en försäkringsbakgrund med adekvat utbildning och upparbetad erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Du har ett starkt eget driv men trivs och förstår vikten av att arbeta i team för att nå uppsatta mål. Självklart har du mycket goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du kan behärska grafiska verktyg såsom Adobe Illustrator & Photoshop, InDesign och vana i olika CRM-system. Du behärskar engelska flytande såväl i tal som i skrift.

Viktiga personliga egenskaper:

  • Driven och engagerad med ett intresse för försäljning och projektledning

  • Känsla för form och god förmåga att uttrycka dig i skrift

  • Trivas i ett högt tempo och samtidigt klara av att hålla givna tidsramar och deadlines

  • Förmågan att avlasta och prestigelöst stötta olika personer i försäkringsuppdrag, med försäljning och administrativa uppgifter

  • En pålitlig, självständig, uthållig och noggrann. Du kan själv skapa och hålla ordning och struktur.

  • Du är nyfiken, lättlärd och ansvarstagande för att i arbetet lära dig mer om branschen. Du är serviceinriktad och tycker om att bidra och hjälpa till. 

Intresserad? Ansök nu!

Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför ansöka snarast möjligt, dock senast 2018-05-30, via vår hemsida www.aon.se (gå in under ”Om Aon Sweden”/Arbeta på Aon).Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Lilliehöök, | Head of Retail, ulrika.lilliehook@aon.se Tel 08-697 42 82 eller 0733-97 41 33.

Om Aon – internationell styrka och lokalt fokus

Aon plc (NYSE: AON) är ett ledande globalt professionellt konsultföretag som erbjuder ett brett utbud av risk-, pensions- och hälsoförsäkringslösningar. Våra 50 000 kollegor i 120 länder förstärker resultat för våra kunder bland annat genom att använda data och analys för att generera insikter som minskar risk, osäkerhet och som förbättrar våra kunders verksamhet.

Den svenska verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden drygt 220 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon globalt är stolt sponsor till Manchester United sedan 2010. Aon Sweden stöttar även Vänföreningen Portee och deras verksamhet i Sierra Leone. Besök oss på www.aon.se för mer information.

Stockholm
a025e573 (anges alltid vid ansökan)
2018-05-17