Skadereglerare
Willis Towers Watson
Willis Towers Watson söker en Skadereglerare

Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 40 000 anställda i 140 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden – över hela världen.

I Sverige har vi varit verksamma sedan 1979 och är idag ca 180 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare.

Avdelningen Affinity arbetar med olika former av gruppförsäkringar och lojalitetsprogram till företag och organisationer där anställda, medlemmar eller privatpersoner erbjuds olika typer av försäkringslösningar.

Funktionen Operations inom Affinity består 30 medarbetare som arbetar med att ge våra kunder service och hjälp, främst via telefon. Vi behöver nu förstärka gruppen och söker därför efter en skadereglerare. Gillar du att jobba strukturerat med utredningar och administration tillsammans med drivna och kompetenta kollegor? Då kan det vara dig vi söker!

Arbetsuppgifter/Rollen
I rollen som skadereglerare ingår daglig service och administration av kundsupport, statistik och skadereglering. Du erbjuds ett lärorikt arbete, som ger inblick i många olika försäkringsformer, i ett bra team med vi-känsla.  Om du får anställning hos oss blir du en del av ett drivet och engagerat team. Du kommer dagligen ha kontakt med våra kunder.

Tidigare erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenheter från en liknande roll eller försäkringskunskap, har arbetat i någon form av kundtjänstfunktion eller liknande uppgifter och trivs med det. Arbete med skadereglering och om du har arbetet inom sjukvårdsområdet är meriterande, men inte ett krav.

Personliga egenskaper
Varje kundkontakt är unik och därför söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande. 

Eftersom tjänsten innehåller en del administrativa arbetsuppgifter är det även viktigt att du är ordningsam, tycker att det är roligt med administration och har ett öga för förenkling och förbättring.

Du gillar att arbeta över telefon och van att arbeta i olika system och hanterar detta med integritet. Vidare erbjuder dig ett självständigt arbete som tillåter dig att lägga upp och prioritera i ditt arbete.

Information och ansökan
Vi sitter i nya fina lokaler i centrala Stockholm. Närmare information om tjänsten ges av avdelningschef, Operations Manager, Philip Wadeniustel +46 706 04 9559. Vi ser fram emot din ansökan!

Stockholm
af68ac59 (anges alltid vid ansökan)
2017-11-10