Client Coordinator Affinity
Marsh AB
Client Coordinator Affinity till Marsh


Marsh, är världsledande inom försäkringsförmedling och riskhantering, som tillsammans med sina kunder definierar, designar och levererar innovativa branschspecifika lösningar som hjälper dem att skydda sin framtid och expansion. Marsh har cirka 30.000 medarbetare som samarbetar för att ge råd och transaktionella resurser till kunder i över 130 länder. Marsh är ett helägt dotterbolag till Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), ett globalt team av professionella tjänster företag som erbjuder kunderna råd och lösningar inom områdena risk, strategi och humankapital. Med över 60.000 anställda över hela världen och med en omsättning som överstiger $ 13 miljarder är Marsh & McLennan Companies också moderbolag Guy Carpenter, en världsledande i att tillhandahålla risk-och återförsäkringstjänster förmedlande, Mercer, en global ledare inom talang, hälsa, pension och investeringar rådgivning, och Oliver Wyman, en global ledare inom managementkonsulting.

Marsh erbjuder sina kunder den bästa möjliga rådgivning och service inom risk och försäkring, oavsett om det är en internationell koncern, en organisation eller ett medelstort svenskt företag.

Idag är vi ca 58 personer som arbetar inom den svenska verksamheten med kontor i Stockholm, Malmö.

Vi har branschspecialister inom bland annat följande områden.

•Fastighet

•Energi

•Tåg

•Skogsindustrin

•Finansiella institutioner och banker

•Sjukvård

•Transport

•Detaljhandel

•InfoCom och IT

•Private Equity

•Offentlig verksamhet

Om tjänsten

Som Client Coordinator för Affinity ansvarar du för att koordinera det dagliga arbetet med befintliga kunder samt supportera on-boardingen av nya kunder. Du samordnar kontakt och arbete mellan kunden, försäkringsbolagen och försäkringsförmedlarna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placeringen är på vårt kontor beläget i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

  • Löpande kundservice via telefon och e-post

  • Löpande administration kring befintliga Affinity-program

  • Planering och support i samband med förnyelse, upphandling med mera tillsammans med försäkringsförmedlarna

Kvalifikationer

Vi söker en person med en utpräglad känsla för kundservice och en ’can-do’ attityd. I vardagen måste du vara strukturerad och organiserad samtidigt som du förväntas kunna vara flexibel och våga ta beslut.  

Kundservice via telefon är en stor del av det dagliga arbetet vilket innebär att du måste känna dig bekväm med att hantera kunder och kundfrågor via telefon.

Erfarenhet från försäkringsbranschen och Affinity är meriterande och vi ser gärna att du som söker den här tjänsten har en stark ansvarskänsla och vilja att ta ägarskap för bra kundservice och fortsatt utveckling av supporten för Affinity-segmentet.

Ansökan
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 
2017-10-01. Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anastasia Demidova, Operations & Technology Leader, anastasia.demidova@marsh.com.

Stockholm
anastasia.demidova@marsh.com
19963b35 (anges alltid vid ansökan)
2017-09-08